عباس عبدی:روابط عمومی وزارت ارتباطات«بوق»مدیران نیست
هادیان:انجمن صنفی روزنامهنگاران استان تهران مواضع ملی دارد
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت ارتباطات در ادامه دیدارهای رسانهای خود با خبرنگاران و روزنامهنگاران در آستانه روز خبرنگار از انجمن صنفی روزنامهنگاران تهران دیدن کرد.
سید جمال هادیان، در جمع اعضای هیئتمدیره و بازرسان انجمن صنفی روزنامهنگاران استان تهران حاضر شد.
وی در آستانه روز خبرنگار و به نمایندگی از آذری جهرمی وزیر ارتباطات با حضور در محل انجمن صنفی روزنامهنگاران استان تهران از تلاشهای این نهاد صنفی در ارتقای سطح دانش روزنامهنگاری و دفاع از حقوق روزنامهنگاران قدردانی کردند.
هادیان در این دیدار که عباس عبدی، رئیس هیئتمدیره، کامبیز نوروزی، نایب رییس انجمن و سایر اعضای هیئتمدیره و بازرسان انجمن صنفی روزنامهنگاران استان تهران نیز حاضر بودند، اظهار داشت: رسالت نهادهای صنفی ایجاب میکند که نگرش ملی را جایگزین نگرشهای حزبی و جناحی کنند و چنین نگرشی در حال حاضر بر رفتار صنفی انجمن روزنامهنگاران حاکم است.
وی سپس با تمجید از موضعگیریهای بیطرفانه رییس انجمن در مسائل ملی گفت: اقبال عمومی به قلم و اندیشه جنابعالی از همین منظر نشئت میگیرد و اختصاص جایزه اخلاق و نیایش به جنابعالی در سال گذشته نیز گویای همین موضوع است.
در ادامه این دیدار، عباس عبدی، رئیس هیئتمدیره انجمن صنفی روزنامهنگاران استان تهران گفت: عموماً رابطه روابط عمومیها با رسانهها و روزنامهنگاران یک رابطه یکسویه است و هیچ نوع ارتباط و تعامل دو طرفهای برقرار نیست و معمولاً روابط عمومیها بهنوعی بوق سازمان مجموعه مدیریتی خود هستند؛ اما این قاعده درباره روابط عمومی وزارت ارتباطات صادق نیست.
وی افزود: روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تفاوت عمده دیگری هم نسبت به روابط عمومی سایر ارگانها و وزارتخانهها دارد و آن خلاقیت و ارائه ایدههای تازه است که نمونهاش برگزاری نشستهای هر چهارشنبه «نقد و اندیشه» باهدف بررسی وجه نرمافزاری فضای مجازی از ابعاد مختلف است.
عبدی در ادامه با تأکید بر اینکه رسانهها و روزنامهها حال و روز خوبی ندارند گفت: با گسترش روزافزون تکنولوژی و همهگیر شدن شبکههای اجتماعی اقبال عمومی به روزنامهها و رسانههای رسمی کاهش پیداکرده که یکی از راهکارهای تغییر این شرایط و نجات رسانه از این وضعیت، تقویت روزنامهنگاری دیجیتال است.
روزنامهنگاری دیجیتال هم در کشور پا نمیگیرد مگر آنکه قانون کپیرایت در کشور تصویب و اجرا شود؛ چراکه در حال حاضر تولیدات رسانهای بهطور گسترده و بدون توجه به کپیرایت یا منبع نویسی بازنشر میشود که همین باعث تضییع حقوق نویسندگان تولیدکنندگان محتوا و رسانههای تولیدکننده اثر میشود. بر همین اساس ضروری است که وزارت ارتباطات با همکاری وزارت ارشاد و وزارت کار لایحهای را تصویب و اجرای چنین قانونی را پیگیری کنند تا گامی بلند در مسیر احیا روزنامهنگاری بهویژه روزنامهنگاری دیجیتال برداشته شود.
